Tiedote: Barona Group yritysyhteisöön kuuluvan Forenomin omistuksessa tapahtuu muutoksia

Forenom_kauppa.jpg

Barona on osa Barona Group yritysyhteisöä. Barona Group ja CapMan Buyout X -rahasto ovat sopineet CapManin sijoituksesta Barona Groupin omistamaan Forenomiin. Järjestelyssä CapMan ostaa enemmistön Forenomin osakekannasta. Barona Group sekä Forenomin toimiva johto jatkavat yhtiön vähemmistöomistajina.

Barona Group, CapMan ja Forenom ovat kukin tiedottaneet järjestelyn toteuttamisesta, taustoista ja tavoitteista omissa kanavissaan tänään 7.12.2016. Järjestely on ehdollinen kilpailuviranomaisen hyväksynnälle ja sen odotetaan toteutuvan 31.12.2016.

Forenom on suomalainen, Pohjoismaiden johtava, kodinomaisia majoituspalveluita tarjoava yritys. Forenom tarjoaa asiakkailleen joustavan vaihtoehdon perinteiselle hotellimajoitukselle eripituisiin majoitustarpeisiin. Forenomin kautta on varattavissa yli 3 200 valmiiksi kalustettua asuntoa, useita huoneistohotelleja sekä hostelleja Pohjoismaissa. Majoitusratkaisuiden lisäksi yritys tarjoaa myös tukea kansainvälisten työntekijöiden kotiutumiseen Suomessa sekä ulkomailla.

Liikkuvan työn lisääntyessä, Forenom ja Barona ovat luonnollisia kumppaneita tarjoten yhteisratkaisuja lukuisilla eri toimialoilla toimiville asiakkailleen.

”Jo toimintamme alkumetreiltä asti Forenom ja Barona ovat tarjonneet toimivan ja joustavan ratkaisun liikkuvan työn tekemiseen. Asiakastarpeet ovat muuttuneet vuosien varrella merkittävästi. Ensimmäisinä vuosina liikkuvan työn ratkaisuja tarjottiin ensisijaisesti raskaan sektorin tarpeisiin. Nykyisin toimimme entistä vahvemmin asiantuntijakentässä. Liikkuva työ ilmiönä tulee arvioidemme perusteella kasvamaan merkittävästi lähivuosina”, toteaa Barona Group Oy:n toimitusjohtaja Markus Oksa.

Kumppanuuden kautta tavoitellaan nykyistäkin parempaa palvelukyvykkyyttä niin Suomessa kuin muissa Pohjoismaissa. ”Järjestely ei tule vaikuttamaan Baronan kanssa yhdessä tarjottaviin ratkaisuihin muilta osin kuin palveluiden jatkuvan kehittymisen muodossa. CapMan tuo uutta osaamista Forenomin toiminnan kehittämiseen. Barona ja Forenom tulevat jatkossa toimimaan jopa aiempaa tiiviimmässä yhteistyössä palvellakseen asiakkaitaan entistäkin paremmin”, Markus Oksa jatkaa.

Lisää järjestelystä voit lukea tahojen omilta sivuilta.

LISÄTIETOJA:

Markus Oksa, CEO, Barona Group Oy, puh. +358 40 585 6619
Johannes Kangas, CEO, Forenom Oy, puh. +358 40 572 1421
Pia Kåll, Partner, CapMan Buyout, puh. +358 207 207 555

BARONA GROUP

www.baronagroup.fi

twitter.com/BaronaGroup

Barona Group on suomalainen, useilla työelämään liittyvillä toimialoilla vaikuttava yritysyhteisö. Barona Group on perustettu vuonna 1999, ja sen liikevaihto vuonna 2016 ylittää 300 Meur. Työllistämme yli 5 000 työntekijää. Tehtävämme on rakentaa räätälöityjä ja innovatiivisia ratkaisuja, jotka luovat asiakkaillemme kasvun ja kehittymisen edellytyksiä. Toimimme tällä hetkellä yhdeksässä maassa, Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Venäjällä, Puolassa, Espanjassa ja Belgiassa.

CAPMAN

www.capman.fi

twitter.com/CapManPE

CapMan on johtava pohjoismainen sijoitus- ja varainhoitoyhtiö. Yli 25 vuoden ajan olemme kehittäneet yrityksiä ja kiinteistöjä ja tukeneet niiden kestävää kasvua. Olemme sitoutuneet ymmärtämään asiakkaidemme tarpeita jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Tavoitteenamme on tarjota houkuttelevia tuottoja ja innovatiivisia ratkaisuja sijoittajille sekä lisäarvoa tuottavia palveluja sijoitustoiminnan partnershipeille, kasvuhakuisille yrityksille sekä kiinteistöjen vuokralaisille. Partnership-mallilla toimivat sijoitustiimimme eli Buyout, Real Estate, Russia ja Nest Capital sekä osakkuusyhtiömme Norvestia vastaavat itsenäisesti sijoitustoiminnasta ja sijoituskohteiden arvonluontityöstä. CapManin palveluliiketoimintaan kuuluvat muun muassa varainhankinnan, hankinta- ja ostotoiminnan sekä rahastojen hallinnoinnin palvelut sekä sisäisille että ulkoisille asiakkaille. Palveluksessamme on noin 100 pääomasijoittamisen ammattilaista ja hallinnoimme rahastoissamme noin 2,8 miljardin euron pääomia.

FORENOM

www.forenom.fi

twitter.com/forenom

Vuonna 2000 perustettu suomalainen Forenom hallinnoi tällä hetkellä yli 3 200 valmiiksi kalustettua asuntoa, useita huoneistohotelleja sekä hostelleja ympäri Pohjoismaita. Forenom on alansa markkinajohtaja Pohjoismaissa huoneistojen lukumäärällä ja liikevaihdolla mitattuna. Forenomin monipuoliseen asiakaskuntaan kuuluu 25 000 yksityishenkilöä ja yritystä.  Yhtiö työllistää noin 260 henkilöä ja odottaa noin 60 Meuron liikevaihtoa vuodelta 2016. Suomessa olevien toimistojen lisäksi Forenomilla on toimistot Tukholmassa, Oslossa sekä Kööpenhaminassa. Forenomiin kuuluu lisäksi asuntojen vertaisvuokrauspalvelu Friday Flats.